En vandrare i andevärlden, Mina egna texter

Ny översättning: En vandrare i andevärlden

Jag är så glad att kunna berätta att jag nu har färdigställt det sista av min översättning till svenska av A Wanderer in the Spirit Lands, av Franchezzo genom A. Farnese!

Den är en fantastisk redogörelse av författaren där vi får följa med bakom dödens ridåer och lära oss mängder om livet i andevärlden genom hans egna erfarenheter.

Den kom ut 1896, och likt Genom dimmorna/Through the Mists av Frederick Winterleigh, genom Robert James Lees, så ger den oss rika insikter som vi kan använda oss av i våra egna liv, för att med bättre kunskap om livets andliga lagar stå stadigare i våra liv både här på Jorden och när vi en dag går över till andelivet.

För er som är insatta i Divine Truth-materialet kan jag tillägga att Franchezzos erfarenheter baseras på den så kallade Naturliga kärlekens väg, precis som Aphraars upplevelser och perspektiv i Genom dimmorna, och inte på vägen med Guds kärlek så som Jesus och Maria Magdalena berättar om, så att ni inte förväxlar dessa båda olika tillvägagångssätt när ni läser de här böckerna.

Du finner den via menyn här ovanför, och strax även som en publicerad bok i min Lulu-butik.

Foto: Helena Tuulasdotters Konst

Lämna en kommentar